سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روسیه پر از جاذبه های طبیعی و دیدنی

مسکو پر است از کلیساهای مختلف و فراوانی که هر کدام امروزه خود دیگر تبدیل به جاذبه ای جذاب و دیدنی شده اند. کلیسای جامع بشارت مسکو از همان کلیساهای بسیار معروفی است که بدون شک بدون این که اسمش را بدانید، بارها آن را در عکس های مختلف از کشور روسیه و شهر مسکو دیده اید! مهم ترین ویژگی و فاکتوری که در ظاهر این کلیسای تاریخی چشم ها را به خود خیره می کند بدون شک گنبدهای طلایی آن مخصوصا در زمانی است که آفتاب به صورت مسقیم بر روی آن می تابد و نوری کاملا طلایی و خیره کننده از آن ساطع می کند. دقیقا به همین خاطر است که به آن کلیسای گنبد طلایی مسکو هم گفته می شود.

روسیه به دلیل وسعت زیاد و همچنین قدمت و شکوه و عظمتش نسبت به بقیه کشورهای اروپایی و آسیایی از شهرت بیشتری برخوردار است و تقریبا تمامی شهر های آن دیدنی و توریستی هستند ، جاذبه های گردشگری این کشور فقط محدود به شهرهای بزرگ و معروفش مانند مسکو یا سن پترزبورگ نمی شوند و دیگر شهرها نیز هستند.

روسیه به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق، هنوز هم یک کشور عالی برای بازدید است. روسیه کشور کنتراست‌ها و متضادهاست.سواحل بزرگ نیمه گرمسیری تا مناطق زمستانی و سرد در شمال، همه به خوبی در این کشور دیده می‌شود. شرق روسیه جمعیت کمتری دارد اما هنوز هم در آن شهرهایی است که می‌تواند توریست‌ها و گردشگران بیشتری نسبت به غرب جذب نماید. روسیه تاریخی غنی دارد و توریست‌ها با تور روسیه به هر ناحیه‌ای که سفر کنند می‌توانند نشانه‌ای از این تاریخ غنی را ببینند. تقریبا در همه جا بازدید کنندگان می‌توانند نمونه‌هایی از هنر با شکوه را نه تنها در موزه‌ها ، بلکه در کلیساهای آن نیز مشاهده نمایند. 

 سن پترزبورگ

دومین شهر بزرگ روسیه یعنی سن پترزبورگ ممکن است به عنوان لنینگراد شناخته شده باشد اما بیشتر افراد آن را با نام تولدش یعنی سنت پترزبرگ می‌شناسند. این شهر در سال 1703 توسط زار پتر کبیر بنا نهاده شد، سنت پترزبورگ پس از آن پایتخت امپراتوری روسیه بود. نام آن در سال 1924 به لنینگراد تغییر کرد. به خاطر موقعیت آن در رودخانه‌ی نوا که به خلیج فنلاند ریخته و سپس وارد دریای بالتیک می‌شود ،این شهر موقعیتی عالی برای کشتی‌های کروز بوده و محبوب‌ترین مکان در روسیه است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه شناخته شده و دارای یکی از بهترین مجموعه‌های هنری در جهان است.خیابان نوسکی معروف‌ترین خیابان خرید و خوردن نهار در این شهر است.

مسکو 

مسکو به عنوان پایتخت روسیه مهم‌ترین شهر در روسیه است. این موضوع تنها به خاطر وجود مسائل سیاسی نیست. این شهر با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر به خاطر تلاش‌های هنری آن، از جمله باله ، سمفونی و هنر شناخته شده است.گنبد‌های پیازی شکل کلیساهای تاریخی آن، خط افق را پر می‌کنند. شکوه کرملین و میدان سرخ قابل توجه، یکی از بزرگترین میادین در جهان بوده و جزو مناظری است که نباید بازدید آن‌ها را از دست داد.شواهد دیگری که نشان می‌دهد گذشته‌ی مسکو همیشه هم خیلی تمیز نبوده را می‌توان در موزه های گولاگ و جنگ سرد دید.

در نزدیکی شهر سوچی و در سرزمین کراسنودار ، یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی این کشور واقع شده که آبشار اگوراسکای نام دارد ، این آبشار بلندترین آبشار در آن نواحی است ، البته ارتفاع زیادی ندارد ، اگر می خواهید با تمام وجودتان صدای طبیعت را بشنوید و خودتان را از هیاهوی دنیای بیرون رها کنید و به دست طبیعت بسپارید حتما به این مکان بی بدیل و زیبا بروید و دمی را در آنجا با خود خلوت کنید و از صدای پرندگان و شر شر آبشار لذت ببرید .

کلیسای سنت باسیل 

این کلیسا امروزه کاربرد یک موزه را دارد و از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور به شمار می رود ، در زمان قدیم یا همان شوروی از ارتودوکس ها گرفته شد که شاما تعداد زیادی گالری است که در آن ها ، آثار هنری و تاریخی بسیاری در معرض عموم به نمایش گذاشته می شوند و گنبدهای این کلیسای زیبا ، رنگارنگ و بیشتر به رنگ صورتی می باشند که به محض ورود به شهر مسکو می توانید آن ها را ببینید و ضمنا در ساخت این کلیسا رنگ هایی مانند رنگ سبز ، آبی ، قهوه ای ، نیلی و سفید نیز دیده می شود و بدون شک از زیباترین معماری های جهان در ساخت آن استفاده شده که به وضوح می توانید در ساختمان و نمای بسیار جذاب و شگفت انگیز آن ببینید .

قلعه سنت مایکل

این قلعه مخوف در سنت پترزبورگ قرار دارد و اگر به داستان های عجیب و ترسناک و همچنین به تاریخ و حل معما علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم به دیدن این قلعه هزار معما و مرموز بروید و این قلعه شگفت انگیز که محل حکومت کاترین کبیر ، مادر پل اول که همیشه همراه با خشونت بوده بوده است ؛ قابل توجه اینکه تاریخ خواندنی و جذابی از قبیل داستان هایی درباره دوره سلطنت امپراطور پل اول را دارد و این قلعه که امروزه بدل به یکی از بهترین مناطق گردشگری سنت پترزبورگ شده است ، از معماری فوق العاده هنرمندانه و زیبایی برخوردار است.

از منظره شفق قطبی در روسیه غافل نشوید

بسیاری از انسان ها آرزوی دیدن شفق قطبی را دارند ولی این شانس نصیب بسیاری از آنها نمی شود. تماشای رقصیدن بی وقفه نورهای زیبا و خوش رنگ و لعاب که با شکل های گوناگون و خیره کننده هر بیننده ای را مسحور می کنند چیزی نیست که کسی بتواند از دیدنش صرف نظر کند.

یکی از دلایلی که باعث می شود دیدن این پدیده جذاب تبدیل به رویایی دور از دسترس برای بسیاری از افراد باشد این است که پدیده شفق قطبی در روسیه، ایسلند، گریلند، آلاسکا و تعداد انگشت شماری منطقه دیگر قابل مشاهده است. اغلب این مقصدهای گردشگری به اندازه ای از کشور ما دور هستند که سفر به آنها نیاز به هزینه ای بسیار بالا دارد. مانعی که باعث می شود بسیاری از کسانی که علاقه زیادی به دیدن پدیده سپیده قطبی دارند، از دیدن آن صرف نظر کنند. البته برای کسانی که در ایران زندگی می کنند، با توجه به نزدیک بودن کشورمان با روسیه، امکان دیدن شفق قطبی در این کشور پهناور با هزینه ای معقول و طی کردن فاصله ای نه چندان طولانی وجود دارد.

این پدیده جوی که درباره دلیل وجود آن نظریه های فراوانی وجود دارد، تنها در شمال دایره قطبی دیده می شود. منطقه ای که بسیار سرد و دارای شب های طولانی است. اما این پدیده نادر، با شکل های گوناگون و تلفیق رنگ های قرمز و سبز و آبی آنقدر جذاب است که این موانع قابل چشم پوشی هستند. شفق قطبی شمالی تنها در هشت کشور قابل مشاهده است. بین این هشت کشور، روسیه مرز طولانی تری با دایره قطبی دارد و این یعنی نقاط مختلفی در این کشور وجود دارند که می توان مشاهده این پدیده را در آنها تجربه کرد.

یکاترینبورگ 

یکاترینبورگ یک شهر صنعتی در کوه‌های اورال است که جاهای زیادی برای بازدید دارد. با اینحال این ناحیه بیشتر به عنوان مکانی که تزار نیکلاس ، آخرین تزار روسیه ، و خانواده‌اش در سال 1918 در زمان انقلاب روسیه اعدام شدند یاد می‌شود. یکاترینبورگ امروزی یک صحنه پر جنب و جوش فرهنگی ، میزبان بسیاری از کتابخانه‌ها، سالن‌های تئاتر و نمایشنامه نویسان، و شرکت‌های رقص و همچنین گروه‌های موسیقی راک روسیه است.چهارمین شهر بزرگ روسیه همچنین دارای بیش از 30 موزه است. یکی از این موزه‌ها دارای قدیمی‌ترین مجسمه‌ی چوبی جهان در مجموعه‌ی Shigir بوده و دیگری بیش از 300 آیکون نوینسک دارد.