سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا سن پترزبورگ؟

کی بریم سن پترزبورگ

سن پترز بورگ دارای 4 فصل است: بهار: بهار در ماه های آوریل و می یا همان فروردین و اردیبهشت است که هوا به طور کلی گرم می باشد ،با وجودی که شاید هنوز برف های زمستان بر روی زمین مانده باشد. اگرمی خواهید مطمئن باشید که سرما کاملا از بین رفته سفر خود را در ماه اردیبهشت آغاز کنید، در این ماه دمای هوا حدود 10 درجه سانتی گراد است و می بایست همچنان لباس گرم به تن کنید. 

تابستان: شلوغ ترین فصل در این کشوراست که شهر پر از گردشگر تور سن پترزبورگ می شود. هر ساله دمای هوا متفاوت می شود با این وجود می توانید دمایی تا حدود 22 درجه سانتی گراد را انتظار داشته باشید. تابستان از ماه های ژوئن تا آگوست یا همان خرداد تا مرداد است که هوا در ماه های تیر و مرداد بسیار گرم و مرطوب است.

پاییز: فصل پاییز از ماه های سپتامبر تا نوامبر یا همان شهریور تا آبان است. پاییز در این شهر بسیار رنگارنگ و شگفت انگیز است و دمای هوا هم تا حد زیادی متعادل و مطبوع است. اگر علاقه ای به آب و هوای برفی ندارید در ماه نوامبر به سن پترزبورگ سفر نکنید ، زیرا که معمولا بارش برف از ماه نوامبر آغاز می شود. 

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ مقصد گردشگران

چسبیده به دریای بالتیک و خفته بر کناره ی رود نوا ، سنت پترزبورگ ، مقصد گردشگران با تمام سلیقه هاست. عاشقان دریا و ساحل ، شیفتگان تاریخ،فرهنگ و هنر و کسانی لذت را در مدرنیته و تکنولوژی جست و جو می کنند. سوار قایق های رودخونه ی نوا بشوید تا قلعه پیتر و پاول در مقابلتان ظاهر شود ، به کلیسای جامع سنت اسحاق ، بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان سر بزنید تا طعم هنر ناب معماری را بچشید و اگر چشمتان آماده غرق شدن در رنگ هاست خودتان را به موزه ی هرمیتاژ برسانید تا سه میلیون اثر نقاشی را یکجا تماشا کنید! مگر می شود به سنت پترزبورگ رسید و به کاخ کاترین و کاخ ورسای نرفت و شاهکار معماری را در کلیسای منجی خون آلود پیدا نکرد. مخصوصا شب ها ، که نورپردازی منحصر به فرد این ساختمان ها ، جلوه ی دیگری به شهر می دهند. کنار مجسمه ی پطر کبیر بایستید ، عکسی به یادگار بیاندازید و به شب سنت پترزبورگ بپیوندید.

در واقع معمولا گردشگران سن پترزبورگ تور در فصل زمستان به این شهر نمی آیند. قطعا شنیده اید که هوای روسیه بسیار سرد و یخبندان است و طبیعتا برای مسافرین از کشورهای دیگر که به این هوا عادت ندارند می تواند شرایط دشواری به وجود بیاورد. با این حال، اگر بخواهید برای تعطیلات سال نوی میلادی به این شهر بروید باید بدانید که سن پترزبورگ در این ایام پر از مسافران روسی می شود که از شهرهای دیگر این کشور به آن جا آمده اند و تمامی هتل ها تکمیل می باشند. 

خرداد ماه بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ است مخصوصا کسانی که علاقه دارند شب های سفید سن پترزبورگ را مشاهده کنند، پدیده ای که در بین گردشگران و همچنین مردمان روس بسیار محبوب است. لازم به ذکر است که در این ماه ها ی پر طرفدار تمامی محل های اقامتی پر هستند و باید چند ماه زودتر برای رزرو هتل اقدام کنید. اگر علاقه ای به شرکت در مراسم های روسیه ندارید و فقط می خواهید به تماشای جاذبه ها ی گردشگری و اماکن دیدنی این شهر بیایید می توانید سفر خود را در ماه های خلوت تر یعنی بین شهریور و مهر آغاز کنید. به طور کلی بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ ویا هر کشوری به سلیقه و طبیعت فرد گردشگر بستگی دارد.

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ پس از مسکو

دومین شهر بزرگ روسیه و یکی از بنادر مهم این کشور در دریای بالتیک است. این شهر در سال 1703 توسط پیتر بزرگ در حاشیه ی رود نوا ساخته شد. در گذشته، در قرن 18 میلادی پایتخت روسیه امپریالسیت در زمان حکمرانی پیتر بزرگ بوده است و به همین سبب دارای تاریخی غنی و شگفت انگیز می باشد. سن پترزبورگ غربی ترین و زیباترین شهر کشور روسیه، محل ساخت «موزه ی هرمیتاژ» می باشد که یکی از بزرگترین گنجینه های هنری و تاریخی جهان محسوب می گردد و در فهرست سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. این شهر در طول جنگ جهانی اول و پس از اتحاد جماهیر شوروی، بین سالهای 1914 تا 1924 با نام های پتروگراد و سپس لنینگراد شناخته می شد، اما در سال 1991 دوباره به نام کنونی تغییر پیدا کرد. این شهر بین سالهای 1713 تا 1728 پایتخت کشور روسیه بود اما در سال 1918، با تغییر مکان نهاد های مهم دولتی، مسکو به پایتخت این کشور تبدیل شد.

سن پترزبورگ به سبب پیشینه ی تاریخی، به عنوان یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی و تجاری روسیه محسوب می گردد و بسیاری از شرکت های بین المللی، دفاتر شرکت ها و مجموعه های بزرگ تجاری، بانک ها و کنسولگری کشورهای متفاوت، در این شهر واقع شده است. وجود 342 پل و انشعاب های رودخانه نوا در سراسر این شهر، سن پترزبورگ را به مکانی رویایی در طول شبانه روز تبدیل کرده است. به طوری که این شهر، به ونیز شمال نیز شهرت دارد. فاصله ی کم آب از سن پترزبورگ تنها دلیل شباهت آن به شهر ونیز نیست. مواردی همچون قدم زدن در کنار کانال ها و حاشیه ی رودخانه، عبور از ساختمان ها و مجسمه هایی که توسط هنرمندان ایتالیایی به سبک های نئوکلایسک و باروک ساخته شده اند، این شباهت را پر رنگ تر می سازند. مساحت سن پترزبورگ 1.439 کیلومتر مربع و جمعیت آن طبق آمار سال 2017 به بیش از 5 میلیون نفر می رسد.

سن پترزبورگ

با توجه به موقعیت شمالی سن پترزبورگ، این شهر تغییرات دمایی زیادی را تجربه می کند. مدت زمان روشنایی روز در روزهای پایانی ماه دسامبر (اوایل دی)، 6 ساعت و در ماه جون (11 خرداد تا 9 تیر)، در حدود 19 ساعت می باشد. سن پترزبورگ همه ساله بین تاریخ 11 جون تا 2 جولای (21 خرداد تا 11 تیر)، «شب های روشن» را سپری می کند و میزان تاریکی هوا مانند لحظاتی پیش از طلوع آفتاب است. در طول این مدت، شهر میزبان توریست هایی از سراسر دنیا می باشد. خیابان های سن پترزبورگ بین ماه های نوامبر تا مارچ (10 آبان تا 11 فروردین) از برف پوشیده می شود و به دلیل سرمای زیاد، بازدید از شهر بسیار دشوار و ناممکن است. در طول این فصل دمای هوا ممکن است تا 10- درجه ی سانتی گراد و کمتر افت کند و با رطوبت بالا و وزش باد همراه باشد؛ بنابراین به لباس و کفش های گرم و مناسب نیاز خواهید داشت. در ماه آپریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت)، برف ها به تدریج ذوب می شوند.

ماه های جون تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور) گرم ترین ماه های سال در سن پترزبورگ هستند. این شهر به دلیل موقعیت خود، رطوبت بالا و گرمای کمتری را در طول فصل تابستان تجربه می کند و دمای هوا به طور میانگین از 19 تا 23 درجه ی سانتی گراد متغیر می باشد. حجم بارندگی در طول ماه های فصل تابستان و پاییز زیاد است و به همراه داشتن چتر و لباس مناسب پیشنهاد می شود. اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) با 100 میلی متر بارندگی، پر باران ترین ماه در سن پترزبورگ محسوب می گردد. بهترین زمان برای سفر به سن پترزبورگ فصل تابستان و بین ماه های جون تا آگوست می باشد که هوا به طرز دلپذیری گرم و معتدل است. البته در طول این ماه ها نیز روزهای سرد و بارانی وجود دارد. جولای (10 تیر تا 9 مرداد) با میانگین دمای 18 درجه ی سانتی گراد، گرم ترین ماه در سن پترزبورگ می باشد. دمای آب دریا در تمام طول سال پایین است و در فصل زمستان به دمای انجماد می رسد؛ با این حال در برخی روزهای ماه های جولای و آگوست (10 تیر تا 9 شهریور) ممکن است حداکثر به 19 درجه ی سانتی گراد برسد.