سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات کامل از سفر به روسیه

تور روسیه یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان محسوب می شود که بزرگترین شهر آن یعنی مسکو در حقیقت بزرگترین شهر اروپا به حساب می آید. کشور روسیه دارای مرز آبی با دریاهای سیاه، خزر و دریای بالتیک بوده که همین مسئله آن را به یکی از جذابیت های اروپا و جایگاه نهم در کشورهای جهان تبدیل کرده است. روسیه از فرهنگ غنی و قدمت دیرینه ای برخوردار است که دوستداران فرهنگ و ادب را به سمت خود جلب می کند. همه افراد نام روسیه را که می شنوند یاد منطقه وسیع سیبری و سرمای طاقت فرسای آن میفتند، خیلی جای تعجبی ندارد و بهتر است برای سفر به روسیه به این آب و هوای سرد و خنک لباس های گرم به همراه داشته باشید و شاید همین امر و تنوع گونه های طبیعت و جانوری، تنوع معماری وآثار تاریخی و مکان های تفریحی و گردشگری آن بتواند بسیاری از گردشگران را به وجد آورد.

جدا از جاذبه های دیدنی روسیه، بهتر است قبل از سفر از هزینه های عمده در حین سفر یا حتی پیش از سفر اطلاعات لازم را کسب کنید. از هزینه های عمده سفر به روسیه می توان به هزینه های در طول سفر، هزینه های پرواز، اقامت و غذا، بازدید از جاذبه های گردشگری و همچنین هزینه های پیش از سفر مانند هزینه ویزا و حمل و نقل اشاره کرد که به طور مختصر به آنها می پردازیم.
بسیاری از افرادی که قصد سفر به روسیه را دارند، معمولا در زمان های خاصی مانند رویدادهایی مثل کریسمس، بازی های جام جهانی فوتبال یا بسیاری از فستیوال ها عازم روسیه می شوند که در این دوران نه تنها تورهای روسیه متعدد می شوند؛ بلکه با ریزش گردشگر به روسیه، بسیاری از تفریحات در آنجا مهیا شده و همچنین در هزینه های اقامت و غذا و حمل و نقل نیز تخفیف اعمال می کنند، به همین دلیل بهترین زمان سفر به روسیه در این زمانهاست که می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که قصد سفری کم هزینه و اقتصادی به روسیه را دارند.

هزینه های تور روسیه چگونه است؟

 تقریباً به ندرت می توانید در تور روسیه تابلویی را پیدا کنید که بر روی آن زبان انگلیسی نوشته شده باشد. خط مردم روسیه سیریلیک و زبان رسمی شان روسی است. بهتر است قبل از سفر به روسیه با الفبای این خط آشنا شوید. اگر این کار را بکنید بسیاری از تابلوها را به راحتی می توانید بخوانید. مسکو شهر گرانی است. فروشگاه ها معمولاً تخفیف نمی دهند. اگر پولتان از پارو بالا نمی رود، خیلی روی خرید در مسکو حساب نکنید. یکی از سوغاتی ها و یادگارهای خوبی که می توانید از روسیه تهیه کنید، مجسمه های چوبی تو در تو به نام ماتروشکا است که قیمت آنها معمولاً گران نیست. کلاه، شال گردن و لباس های پوست خز و سمور به وفور و با قیمت های بسیار زیاد وجود دارد. یکی از جاهایی که می توانید سوغاتی های ارزان و با قیمت هایی بسیار ارزان تر از مراکز توریستی پیدا کنید، بازراچه اسماعیل اوفسکی است. این بازارچه را بیشتر تاتارها، مسلمانان چچن یا پیرزن و پیرمردهایی که از فروپاشی ناراضی هستند، می چرخانند. مثل خیلی جاهای دیگر دنیا، در مسکو آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی پولی است .

از آنجا که مسکو پایتخت روسیه به دومین کشور گران جهان مشهور است بهتر است فکری به حال پول جیبتان کنید و با تدبیر به این کشور سردسیر و پر از جاذبه های زیبا سفر کنید. برای یک سفر جانانه به کشور تزارهای روس و شهرهای فوق العاده روسیه کوله خود را جمع کنید و تا می توانید کوله خود را پر از لباس گرم کنید. روسیه از کشورهایی است که هم می توان با حساب کتاب و بسیار اقتصادی سفر کرد و هم می توان با ولخرجی تمام از تک تک جاذبه های آن لذت ببرید و تا می توانید خرج کنید، اما به طور کلی بهتر است پیش از سفر حساب جیبتان را کنید. 
یکی از بهترین انتخاب ها برای حمل و نقل و رفت و آمد در این کشور که می تواند هزینه های شما را بسیار کاهش دهد، استفاده از مترو 40 الی 55 روبل، اپلیکیشن یاندکس برای تاکسی که تا حد خوبی تخفیف دارد، اتوبوس در حدود 40 روبل و همچنین ماتروشکا می تواند بهترین راه برای رفت و آمدتان در روسیه باشد چرا که روسیه هم از آن دست کشورهایی است که هزینه های جانبی زیادی (مانند آب و سرویس بهداشتی) دارد و تاکسی ها در آن به طور ساعتی هزینه دریافت می کنند. علاوه بر این هزینه اقامت نیز هزینه کمی نیست که پیشنها ما به شما خرید تورهای مسافرتی روسیه است تا در آنها هزینه پرواز و بلیط هواپیما و همچنین هزینه رزرو هتل بر عهده آژانس مسافرتی بوده و می تواند تا حد بسیاری در هزینه هایتان صرفه جویی کند. در روسیه جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که در بین آنها مکان های تفریحی و گردشگری رایگان هم وجود دارد که این نیز می تواند به نحو دیگری هزینه هایتان را کاهش دهد اما بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر نیز وجود دارند که هزینه ورودی دریافت می کنند که به طور مثال قیمت ورودی برای بازدید از کاخ دیدنی کرملین حدودا 1000 روبل است.

روسیه


هزینه های اقامت در هتل های مسکو  و همچنین مسافرخانه های آن همگی بسته به نزدیک بودن رویداد خاصی در آن کشور است که به طور متوسط از 10 الی 40 دلار متغیر است که البته هتل های لوکس بسیاری هم برای افرادی که به دنبال سفری لاکچری هستند در مسکو وجود دارد که باید هزینه هایی بالغ بر شبی 2000 روبل در جیبتان داشته باشید. هزینه سفر به مسکو
کسانی که با کوله سفر می کنند شرایط برایشان کاملا متفاوت است و هزینه های اقامت و غذا جزو کم توجه ترین مسائل است و چیزی که برایشان اهمیت دارد بازدید از کشور روسیه و شهرهای کوچک و بزرگ اطراف آن، کلیساها و مکان های تاریخی و دیدنی آن است که بهتان مژده می دهم بسیاری از جاهای دیدنی روسیه به خصوص در شهرهای کوچک رایگان هستند و برای این دسته از افراد که کوله گرد هستند می تواند مقرون به صرفه و در عین حال عالی باشد.